niedziela, 12 czerwca 2016

Happy Endu nie będzie ...Pochwalone niech będą ptaki

Pochwalone niech będą ptaki

Pochwalone niech będą ptaki
i słońce, co im nóżki złoci,
pochwalona chwila odwagi
i zwątpienie w labiryntach samotności. (...)
 

             Pochwalone niech będą ptaki 
Konstanty Ildefons Gałczyński (fragment)

Nie wiadomo ile aut minęło leżące na ulicy malutkie ciałko.

Zatrzymała się dopiero Ania.

Wysiadła, zobaczyła, jak kolejny pojazd bierze leżącą na ulicy bezwładną kupkę ,,między koła''.

Podeszła, podniosła, zadzwoniła do mnie. Było wczoraj.

Była sobota.

Spóźniłam się przez tą historię na praktyki do lekarza weterynarii.

Najcierpliwszego z lekarzy, który nigdy nie powiedział złego słowa na moje spóźnianie, bo wypadła kolejna zwierzakowa historia, na ćwiergocące pudełka, przychodzące na zajęcia razem ze mną.

Spóźniłam się, bo przecież nie mogłam tego tak zostawić, trzeba było zmiksować suszone robaki, dodać coś odżywczego i nakarmić małą puchatą kuleczkę.

Dziś rano znowu wyszukiwanie robaków w mieszance dla owadożernych, miksowanie, cudowanie, karmienie ..., było tak dobrze.

Dzięciołek skakał po klatce, trzepotał skrzydłami, patrzył ciekawie.

Zostawiłam go na kilka godzin.

Gdy wróciłam spał z dziobkiem między piórkami.

Gdy obudziłam go na karmienie widziałam, że coś nie jest tak ....

Dziś rano był rozgadaną , energiczną kulką, teraz, wieczorem jest bezwładną , nieżywą kupką w kącie kartonika ...

Być może ujawniły się obrażenia po wczorajszym wypadku, który sprawił, że znalazł się na jezdni.

Odleciał, ale nie tam, gdzie chciałam, żeby był ....


W zooplusie kupujesz, Oli zwierzaki ratujesz

Zooplus wspiera moje zwierzaki

4 % od zakupu przez baner zooplusa umieszczony na blogu zostanie

przekazane na dt pręgowane i skrzydlate.



zooplus

1 komentarz:

  1. Smutna historia,niestety znając wrażliwość rodaków, z pewnością nie ostatnia.Dzięcioły to piękne ptaki,prawdziwego widziałam z bliska raz w życiu....

    OdpowiedzUsuń